Tuesday, April 2, 2013

隱匿的,被看見

(都什麼年代了,剝削、欺壓、既得利益者的不公義和欲蓋彌彰,跟上古時代似乎無大差別;facebook 轉貼來的,有了網絡世界,所有的隱匿辛酸,工人自己寫的字,不被看見的群組,找到發聲渠道——)

工會及工盟宣佈:下午 4 點開始發放罷工基金,每人$1,000。
派 $1,000 係因為,罷工基金依家有 40 幾萬,而罷工工人約 400 幾,希望一分一毫都盡快發放俾工人。
職工盟 (HKCTU) 「碼頭工人罷工基金」捐款戶口:
帳號:恆生銀行  (024)-295-8067833
戶口名稱:香港職工會聯盟


早兩日從葵芳乘綠巴入碼頭
一工友坐我前面,聽到佢同朋友傾電話,內容如下
(今朝出門口,我老豆攞住 2000 蚊同我講,
呀仔攞去俾家嫂做家用,呢啲工咁辛苦,搞完罷工唔
好做啦)
淚就流出來

本人係新人,受外判商用不合法合約綁死既一份子,我地新入行學機,公司會逼我地簽兩份一式兩份既合約(全部合約公司keep晒,原因心知啦)
第一份係正式僱傭合約,講人工同放假啲野,都係寫分三更制(實際係得兩更)
第二份係講如果我地學機,要先比$5000 按金公司,之後每個月再比 $500/$1000,總之加埋比夠 $10000,如果1年內唔做/比人炒,你就咩都無,多過一年而未到兩年者就可以有一半收返,捱到兩年既就恭喜你啦,你可以等...等...等佢有心情就比返你
我地新入行傻下傻下比你呃左話返 8 個鐘,實際返 12 個鐘都算啦,你連我地自己既錢都要拖住先,我地唔出聲因為要生活,不過終有一日會有人爆,加 5% 人工好似皇恩浩蕩,實際都跟唔上通脹
如果我真係李老闆,我會逼啲外判商出黎交代清楚咁多年以來加人工既事囉,食左幾多就唔洗講啦,其實今年農曆新年後我間判頭已經宣佈左加 5%,公司同我講既時候,我真係諗,食餐飯都唔夠,你當我乞食咩~皇恩浩蕩呀~公司啲老闆呀經理呀,又換車又換樓,點解我地租屋都幾乎租唔掂,個個月都岩岩好,真係想買多件衫著都要諗清楚
至於亞嚴先生,人在做,天在看,你有學識,識交際,坐左個靚位,大小二便都有冷氣,解決完仲有香氛噴一噴個 WC,我地揸機,係上面都有冷氣,解決就放張報紙係地下好似狗咁,一邊排,一邊聽到控制塔問你:揸機你做咩停晒手,用個膠袋包住放埋一邊,依隻香氛出面無得買,嚴先生,我建議你黎過揸機體驗旅程,唔洗你辛苦,你上去跟機跟返朝 9 晚 5 全程坐係度向下望住啲玻璃 5 日就得啦,不過記得要試下係上面開一次大解,唔係你體驗唔到,最多我私人送份報紙過你,你體驗完再睇下自己良心諗法有無變啦
小弟唔想公開自己身份,請師兄們見諒,不過我有黎支持嫁

可能大家不知道碼頭裡面的各種機種是的牌照是如何考到! 首先碼頭裡所有機種是由勞工處批出!其次勞工處放權比各發牌機構,進行發牌!而發牌機構本身就有各種機種設備同所謂的課程 !課程本身由安全堂、筆試、由教官督導下親身操作、同路試!看上是非常正規同我們考車牌一樣!你們都知道考車牌的考官是政府人員把關的。但碼頭各機種的考官不是勞工處發出,而是碼頭自己的員工進行考核就得!咁大家有冇發現問題所在?為可考車牌的考官是政府人員,但碼頭各種重型機種的考官是碼頭公司自己的員工!點解香港有好多駕駛學校,但發牌是政府而唔係駕駛學校!點解碼頭是教育機構又是考核機構同時又係發牌機構於一身!可能勞工處信碼頭唔會搞出事還是什麼原因!但碼頭將發牌這種事情變成欺凌判頭員工的手段,碼頭他需要多少個操作員都不成問題,只要判頭員工要求加薪,便要判頭將員工炒魷魚,然後判頭將新員工報上就可以!因為考試率接近 90% 一次就可以成功,餘下的 10%完成第二次考試都能成功!從未有人要考第三次.

這樣的一樣龍發牌是健康嗎?或者有人會問平安咭機構都是自己課程自己考筆試自己發牌啦,有什麼問題!問題在於平安咭機構只是發牌比人去該場地的資格、而碼頭發牌是比資格人工同幫碼頭自己搵錢!這就是分別!

嗨!又到食飯時間嘞!吖、唔好意思!我唔記得我地揸機係無食飯時間嘅、嘻嘻!咁又唔係無飯食、你要食的話、咪好似我地咁囉!一路食、一路做囉,咪睇我盒飯咁細盒呀、我地個個揸機食個幾鍾都未必食得完呀!点解?咪食一兩啖、放低又做!食一啖、又再做!咁你話嘞!個飯盒係咪好低食呢!盒飯幾錢?30幾蚊啫、你無帶錢食飯?唔使怕!公司咁我地佢係有飯錢比番我地嘅!幾多?45 蚊囉!我盒飯就 30幾、公司就津貼我地 45、咁我地就要一路做、一路食嘞,你話嘞!呢個飯盒係咪好低呢 (判頭公司)?吖!重有呀、今日我又賺多咗筆外快呀!点賺?咪今朝有個伙記遲咗 20 分鍾之麻、佢就要比番 60 蚊我嘞!你話呢個伙記日日都遲到嘅話就好啦!点解?咁我咪可以比番45蚊呢支陰功 meal 公司囉.之後同佢講:我地要落地食飯呀!

呢個叫龍門架,我地叫龍
一個貨櫃 9 呎半,放六個高,自家吊住一個
望落去成 70 呎高,貨櫃場咁大
要去流動厠所最快 5 至10分鐘
如果有需要的話,已經瀨左,所以係上面解決
判頭工就冇食飯時間,所以判頭公司會派飯俾你
仲有,唔好成日話有加過人工
依家做 8 個鐘 日薪 470×26 日 一個月
12200 你可想未加之前有幾多
仲有唔同工種唔同價錢,唔好誤導外界

睇見這批外判工人咁齊心,我呢個“過來人“也不禁地佩服他們,能夠齊心地去爭取自己應該有的待遇!團結就是力量,我支持你們!
講開齊心,我唔知點解在 HIT做渣“龍“及“搭“的員工不襯呢個機會去爭取自己的待遇,我也是“過來人“呢間公司簡直當我地唔係人,人工仲加得小過班外判,另外勞工法例都要番6日便要放假啦,點解轉左制之後要番7曰先可以放一日假,尤其要番通宵 (23:00~08:00),做足 7 晚先得一日假,其實個日跟本晤係叫做放假囉,大佬,我番完通宵嗰日都要瞓架,咁就當放假!食九我地。
仲有,我地都係人,係會病架,如果真係病到七彩都要死番工,點解?因為請病假要扣錢之外,仲要扣工作表現分到,取一日病假就等於年尾份花紅會小左三仟幾蚊,除非病到就死晤行得,你叫我吔點敢請假吖!大佬呀,機械操作要好小心架,有時病到PK都要番,其實好危險,但冇辦法,就係因為唔想小幾仟蚊,都要頂住!
遲到一分鐘要收警告信,要扣分,又無左幾仟!
最離譜就係工傷都要簽警告信,大佬,我因為工作而受傷,仲要簽信,又要扣分,咁咪即係年尾又唔見幾仟。
我晤明點解呢班公司員工晤襯呢個機會,好似d外判咁爭取番自己既待遇,個個都驚死,唔夠齊心同團結,要睇長遠 d 啦!
希望呢班員工真係諗下公司點樣對待你他,識得團結同齊心,快 d 襯有咁多業/外界支持去爭取番自己應有既待遇啦!晤好再坐喺度啦!
如果你吔仲唔出聲,就繼續被公司當你吔唔係人啦,到時晤好怨天怨地,要怨就怨d唔齊心,怕死同自私既同事!
無論點都好,如果你吔可以齊心,我呢個“過來人“一定第一個支持你吔!!!!!










related link:  " 碼頭的辛酸,封閉的國度 "

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home